Monday 25 July 2011

medan!

halo malaysia..!!haha..poyo x baru bape ari kat medan dh rindu udare di malaysia...maklom la tanah tumpahnya darah ku..hahha..ok kali ne aku nk cite pasal kehidupan aku di medan iaitu selame 4hari 3 malam di sane...

  1. aku pny kapal terbang gerak malam dlm kol 10 mcm tu la kot..tp pagi tu aku still gi skola..yela aku kan pelajar yg baik..aku x nk ketinggalan pelajaran..hahhahaha.poyo pulak.ok sambong...aku,ayah,mak,angah,abang dari umah..dari umah kitorg gerak menggune kan taksi nk gi kl cantrel pas tu dari sane kitorg naik bas gi lcct..takot jgk la aku naik bast tu..laju kot die bawak...hahah..ingat kan kelieng yg bwk tp rupenye melayu...pas sampai kat sane...kitorg pn mkn la kejap..sementare nk tgu alang n along yg drpd opis tu...e menyampah btol aku makanan kat sane..yela mane x nye..air ice lemon tea die dh dua ringgit lebih..aku siap ckp kat angah lg..lepas minum air ne jgn kencing..yela mahal kot..bongok btol..oh kat sane aku makan maggie goreng sbb dr balik skola aku x mkn..hahah..lapa kot..pas tu alang n along pn sampai..time tu cik mail n cik aleh pn dh sampai...pas cek in bag semue yg along,alang,cik mail,ngan cik aleh ne nak makan..aku teman la...sekali aku pn makan sekali..tp aku makn sikit2 je la...pas tu nk pendek kan cite..kitorg pn naik kapal...sampai kat medan.
  2. sampai je sane...naik bas jgk...haha tp bas die comel..kecik je..masok pn ikot pintu belakang..haha..eh lupe kitorg naik bas pariwisata...iaitu bas pelancongan..sampai je sane teros check in hotel pas tu kelua balik gi carik makan utk mkn malam...kitorg makan kat tepi2..jalan je...hha..nk tau x die pny kerusi mmg x bole bela ooo...kerusi die dah la rendah..pas tu bersanda je...hahha.tp best la kerusi die besanda je...hahah..o..kat kedai tu kau kongsi ngan angah makan indo mee,...sotap...la jugak oh lupe hotel kitorg tu best giler kot...grend gile aku pn dh lupe ape name hotel tu..hahha..tp best la aku tido ngan along...
  3. pas makn kitorg pn gerak gi parapat...kitorg nk gi jalan2 kat danau toba..haha..perjalanan nk gi sane mmg best la...dh la jalan die belobang mmg x bole bla..pastu x rate pulak tu...aku yg mcm nk tido ne pn..terhentak2 ...rase mcm naik speedbot je..hahah..sampai sane pemandangan die best la chantek gile!!!pas tu kitorg pn jalan2...naik feri melintasi danau toba...haha..besa gile die pny danau tu...sampai je kat tempat bersejarah tu...kitorg...dengar la psal tempat tu....pas tu lame la jgk..pas dh jalan2 kat tmpt2 tu kitorg pn check in hotel namenye niagara hotel..die mcm hotel lame..mcm takot sikit la tp disebab kan aku ngantok..aku pn tido je la...eh lupe pulak malam tu aku rase mcm nk demam je sbb tu la aku tido je...eh tempat die sejuk jugak tp x de la sejuk sangat..
  4. pada hari yg berikut nye..ktorg pn bergerak menuju ke destinasi ye~~eh tetibe lagu ct nurhaliza pulak..pas tu kitotg pn gerak nk gi ke brastagi...uh...kat sane lg sejuk...kat sine malam tu menggigil2 aku...sejuk gile ...tp hotel die terbaik la...best jgk...cantek pulak tu...tandas die best..rase mcm org kaye pulak...tp yg x bole bela nye..tandas die ade lobang...bongok btol aku tgh mandi boleh pulak angah ngan alang yg bangang ne intai kau..dh la bogel2,.bongok btol...oh no aku telah ternoda..hahah...pas tu aku pn balas la dendam intai balik time angah mandi tau risau bongok btol...time kat hotel tu kitor order makanan kitorg order banana split,kentang ngan peneng char kwei tiaw...sotap2...i like!!pas tu bile makan malam pulak kan..kitorg di hidang kan makan gaye hotel...hahha..pas makan je kitorg semue gi karaoke kat hotel tu...kitorg nyanyi lagu soley2...hahha bangang gile
  5. pas tu bile dh last day tu...semue siap2 la packing2 barang..pas tu otw balik tu..bole pulak jalan jem....lambat nk sampai medan balik...pas dh shoping2...semue pegi airport ...pas tu balik malaysia...sampai kat umah dalam kol 2 kot..ok la ne la kisah percutian aku..eh lupe kat sane alang ade pakwe name die eko sengih...hhaha TAMAT

No comments:

Post a Comment